1.1. Ongizatera bidean.
ELIKEL, Donostiako eliizbarrutiko ikastetxeen fundazinoaren ustez, ikastetxe batek, oro har, bere kide guztiei eta, bereziki, ikasleei, euren oraingo eta etorkizuneko ongizatea bermatu behar die. Ikasleak garatzen lagundu nahi dugu, haien osotasunera irits daitezen.
“Emausen ikasleak” pasartearen kontakizunean (Lk 24, 13-35)gure hezkuntza-lana Berri Ona izateko paradigma aurkitzen dugu. Gure hezkuntza-proiektuan, Jesusek Emauseko ibiltariekin egiten duen bezala, ikastetxea pertsonekin elkartzera zuzentzen da, hezkuntza-misioaren bidez errealitatea eraldatzeko. Hezkuntza errealitatea eraldatzen den heinean baino ez da hezkuntza. Gure zentroa “jentilen atari” bat da, eta bertan, gure kristau nortasunetik, nornahi izanik ere, pertsonekin elkartzera irteten gara, maitasuna errealitatearen indar eraldatzaile gisa ulertuko duen “bizitza zentzua” sortzeko, pertsona errepikaezina eta besterenezina den izaki gisa ulertzeko, komunitatea garapen indibidualaren zutabe gisa sentitzeko eta transzendenteekiko elkarrizketa gure bizitzako une erabakigarrienei aurre egiteko funtsezko gisa izateko.
Beraz, gure heziketa-zeregin eraldatzailea da pertsonei laguntzea beren bizitzak, besteenak eta, oro har, errealitatea leku hobe batean eraldatuko dituen bizitza-zentzua sortzeko prozesu horretan. Pertsonaren izate sakona, topaketa eta gizarte-eraldaketarekiko, ongizatearekiko eta justiziarekiko konpromisoa lantzen dituzten esperientziak gauzatu behar ditugu, eskola-esparru guztietarako zeharkakoak direnak.
1.2. Maitatzea: inklusiorako bidea.
Hezkuntza-komunitateko pertsona orok bere lekua izan behar du ikastetxean, pertsona hori den moduan onartuz. Mundu guztiak du zer eman, baditu partekatzeko galderak, proposatzeko ideiak. Gero eta anitzagoa den gizarte honetan, badirudi dialogismoa dela pertsona guztiak ikaskuntza-prozesuan sartzea, hau da, inklusioa, hobekien lortzen duen metodologia. Ikaskuntza-prozesuaren erdigunean berdinen arteko eta erreferente heldu ezberdinekin elkarrizketa (hainbat irakasle jornada osoan eta boluntario ikasgelan), partekatzea eta eztabaidatzea jarrita, ikasle guztiek curriculum-gaitasunak modu esanguratsu eta kontzientean garatu ahal izatea lortzen dugu. Komunitate osoak du ikaskuntza-bidean kideei laguntzeko ardura, haiek zaintzekoa eta, azken batean, maitatzekoa.
Metodologia hori errazteko, espazioak zabaltzearen eta ikasleak hiruko taldeetan elkartzearen aldeko apustua egin dugu, une oro ikasgelan dauden hainbat erreferente heldurekin.
1.3. Ulertzea: gaitasunak bizitza errealera transferitzeko bidea.
Ikaskuntza esanguratsuaz hitz egiten dugunean, esaten dugu ikasleek ulertu behar dutela zertarako balio dion lantzen ari garen horrek. Zentroan garatzen dituen gaitasunak bizitza errealari aplikatzen jakin behar du. Horri transferentzia deitzen diogu, eta gehien errazten duen proposamen metodologikoa Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzarena da. Benetako arazo edo erronken bidez, horiek konpontzeko beharrezkoak diren gaitasunetan lan egin dezakegu.
Hori lortzeko, orduko irakasgai baten eskema alde batera utzi eta ikasturtea bederatzi proiektu handitan banatzearen aldeko apustua egin dugu. Proiektu horietan, lehen ikasgaietan egongo liratekeen gaitasunak integratzen ditugu.
1.4. Hobetzea: ikasleak ahalduntzeko bidea.
Meta-ikaskuntza funtsezkoa da ikasleentzat. Lanean ari direnak ulertzen dituzten ala ez jakin behar dute. Hobekien funtzionatzen dieten ikaskuntza-teknikak zein diren ulertu behar dute, bai eta haien eta lan-taldearen ikaskuntza gehien errazten duten jarrerak ere. Azken batean, gaitasunak garatzeko zenbat geratzen zaion eta nola aurre egin diezaiokeen ulertu behar du.
Hori errazteko, banakako lan-orduak programatzearen aldeko apustua egin dugu, ikasleek proiektuetan ikasitakoa transferitzeko, ikasleek beren ikaskuntzari eta jarrerei buruz hausnartu behar duten tresnak sortzeko, koordinatutako Tutoretzako Ekintza Plan baten alde eta ikasleei ahalduntzen eta beren erabakiak hartzen lagunduko dien orientazio baten alde. Gainera, irakasle ekipo txikia (3 edo 4 pertsona, alorraren edo espezialitatearen arabera aukeratuak: PT…) eta jornada osoa ikasgelan ematen duena izateak, helburu honetan laguntzen du.
Hezkuntza maila
- Educación infantil
- Educación primaria
- ESO
- Bachillerato
Hizkuntza eredua
- B eredua
- D eredua